De Ketel Stichting
Het stimuleren van sociale en culturele activiteiten
Kijk hier de film
Naar een idee van Margot Brekelmans en Maaike van den Hoek
Pineutenploeg
Ninthe Buurman en Jur Meursing
Lisa Dermois en Julia Vriezema
Laszlo Eijkhout en Lasse Meijer
Mel Meursing en Madelief Kremer
Nynke Hogendorp
Petra Vermue en Cathelijne Kester
Laurie Talma en Anne Mare van der Molen
Niels van Rijswijk
Jeen de Vos
Menno Knevel
Martijn van Keulen en Julian Sembring
De spelers, Goos Peters en Maaike van den Hoek
Harm Jan Greiner
Maaike van den Hoek en Aernout Steegstra
Jolette Holtkamp
Margot Brekelmans
Maaike van den Hoek
Rix en Rox Klokkenluiders Opscheppers Spuitgangers Bezemwagen Superieuren Gangmakers Dr Faustus Camera Geluid Sounddesign Muziek van Special effect
Fotografie
Productie Beeld en kostuum Eindredactie en regie
september
Aftrap in het atelier van beeldend kunstenaar Margot Brekelmans.
oktober
Verkenning van de personages en improvisaties. Brainstormen over plot.
januari
Zestien avonden werken de acteurs covid - proof in tweetallen bij de regisseur thuis aan tekstbegrip en toon.
februari
Sounddesigners Julian Sembring en Martijn van Keulen sturen videoles voor eerste muzikale ideeen.
Van drive-in voorstellingnaar film.
maart
Van een compleet uitgeschreven toneelscript naar 80 filmscenes.
Herneming van de buitenrepetities op het Transferium.
Winst
In de Pineut strijden teams om winst
Doel
Het doel is het spel niet te verliezen
Verlies
Het spel kent een grote verliezer
De Pineut
En die is...
Spelregels
Zeven pineutenteams reizen af naar het nieuwe transferium bij het stationsgebied van Zuidhorn. De kandidaten zijn op basis van ingezongen filmpjes geselecteerd. De opdracht bij het te maken filmpje was: vertel waarom jullie je kandidaat Pineut stellen. De teams spelen drie spelrondes waarbij fysieke behendigheid en de mate van slim of dom zijn bepaalt wie de grote verliezer wordt. Na iedere ronde worden de pineutenpunten geteld.
Hoe meer punten, hoe groter de kans om de Pineut te worden.
Om het spel extra spannend te maken krijgt het team dat er na de tweede ronde het beste voorstaat een Pakker. Met een pakker kan een ander team gekaapt worden. Dat geeft weer extra overlevingskansen. De laatste ronde van het spel is de finale tussen de twee deelnemende teams met de meeste pineutenpunten. Het spel wordt gespeeld onder bezielende leiding van Rix en Rox.